• 5
  • 4
  • 2
  • 3
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 8
     
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Podsumowanie działań Młodzieżowej Rady M…

Podsumowanie działań Młodzieżowej Rady Miasta za 2025 rok

W SCK odbyło się oficjalne podsumowanie działań Młodzieżowej Rady Miasta. Naszą szkołę w MRM dumnie reprezentują uczniowie: Dominik Głodek, Dominika Ryś, Agata Ćwiklińska.

Więcej...

Dzień Pluszowego Misia w klasie 3b

Dzień Pluszowego Misia w klasie 3b

Z okazji Dnia Pluszowego Misia uczniowie klasy 3b przynieśli do szkoły swoje ulubione pluszaki. Podczas zajęć poznaliśmy historię powstania pierwszego pluszowego misia oraz rozmawialiśmy o sytuacjach, w których taka maskotka...

Więcej...

Zabawy klasy 3c na świeżym śniegu

Zabawy klasy 3c na świeżym śniegu

Uczniowie klasy 3c podczas zajęć wychowania fizycznego świetnie bawili się na świeżym śniegu. Wspólne budowanie ze śniegu przyniosło im mnóstwo radości i pozytywnej energii, a zimowa aura stała się doskonałą...

Więcej...

Andrzejki w klasie 1b

Andrzejki w klasie 1b

W klasie 1b świętowaliśmy andrzejki, poznając ich historię oraz najpopularniejsze polskie zwyczaje i tradycje. Dzieci z zaciekawieniem odkrywały świat dawnych wróżb, pamiętając jednak, że traktujemy je jako zabawę i element...

Więcej...

I Międzyszkolny Turniej w Rummikub dla s…

I Międzyszkolny Turniej w Rummikub dla szkół podstawowych już za nami!

W piątek 28 listopada 2025r. rywalizowało ze sobą 15 fanów Rummikuba z czterech szkół. Kolejny raz przekonaliśmy się, że Rummikub to gra, dla której wiek nie ma znaczenia. Rozgrywki prowadzili...

Więcej...

Andrzejkowe zabawy

Andrzejkowe zabawy

Andrzejkowe zabawy pozostałych klas.

Więcej...

Klasy drugie majsterkują z Castoramą

Klasy drugie majsterkują z Castoramą

W klasach drugich już radośnie i świątecznie. To wszystko dzięki majsterkowaniu z Castoramą. Dzieci z wielkim zapałem wbijały gwoździe, nawijały wełnę i ozdabiały swoje świąteczne choinki. Wszystkim udzieliła się miła...

Więcej...

„Cudaki z warzyw” klasy 1b

„Cudaki z warzyw” klasy 1b

Podczas dzisiejszych zajęć klasa 1b wykonywała „cudaki z warzyw”. Pomysł na tę twórczą aktywność zaczerpnęliśmy z czytanki, realizowanej przy okazji poznawania litery c.

Więcej...

XXII Powiatowy Konkurs Ortograficzny „D…

XXII  Powiatowy Konkurs Ortograficzny „Dyktando Kociewskie”

26.11.2025 obył się XXII Powiatowy Konkurs Ortograficzny „ Dyktando Kociewskie” pod Patronatem Starosty Powiatu Starogardzkiego Wiolety Strzemkowskiej - Konkolewskiej. Uczeń naszej szkoły Dawid Szwarc z klasy V zdobył III miejsce...

Więcej...

Laboratoria przyszłości

Uczniowie z klasy 5a i 5b podczas cotygodniowych zajęć „Robotyka i programowanie” naukę programowania zapoczątkowali z aplikacją SkriApp, po nich przyszedł czas na samodzielne budowanie robotów edukacyjnych SkriBot, które okazały się dużym wyzwaniem. Zajęcia angażowały uczniów do rozwiązywania kolejnych zadań oraz pobudzały ich kreatywność i zdolność logicznego myślenia. Okazało się, że nauka może być świetną zabawą.

W ramach projektu ,,Laboratoria przyszłości” została zakupiona między innymi drukarka 3D, która wzbudziła ogromne zainteresowanie uczniów. Uczniowie mogli zobaczyć elementy do druku oraz decydować o wielkości projektowanego modelu. Drukarka 3D na pewno będzie urozmaiceniem na lekcjach informatyki i nie tylko.
Uczniowie klasy szóstej i siódmej zostali wprowadzeni w świat modelowania 3D. Na lekcjach informatyki wykonali swoje pierwsze projekty w programie Tinkercad. Jest to darmowy program do modelowania 3D online, który działa w przeglądarce internetowej. Uczniowie zapoznali się z możliwościami wykorzystania drukarki 3D. Mieli okazję zobaczyć efekty pracy drukarki 3D – wydrukowaliśmy jeden z projektów znajdujących się w bibliotece modeli. Na drukowanie projektów stworzonych przez uczniów przyjdzie w kolejnych miesiącach.

No właśnie! Świat VR (z ang. virtual reality) ma wiele możliwości. Może być stosowany do prowadzenia lekcji, projektowania modeli 3D, prowadzenia obliczeń, rysowania, tworzenia różnych koncepcji lub – po prostu – grania w gry.

Na przykład:
wirtualna podróż do Londynu i nauka angielskiego,
projektowanie modeli 3D (budynki, meble),
ćwiczenia pracy w grupie (6 osób naraz może połączyć się w jednym kręgu),
lekcje geografii (podróż „palcem po mapie”),
lekcje biologii (życie zwierząt obserwowane „z bliska),

Pomoce edukacyjne zostały zakupione z w ramach rządowego programu #LaboratoriaPrzyszłości.

Orange Colour Red Colour Blue Colour Green Colour