|
|
Podsumowanie działań Młodzieżowej Rady M…
![]() W SCK odbyło się oficjalne podsumowanie działań Młodzieżowej Rady Miasta. Naszą szkołę w MRM dumnie reprezentują uczniowie: Dominik Głodek, Dominika Ryś, Agata Ćwiklińska. Więcej...Dzień Pluszowego Misia w klasie 3b
![]() Z okazji Dnia Pluszowego Misia uczniowie klasy 3b przynieśli do szkoły swoje ulubione pluszaki. Podczas zajęć poznaliśmy historię powstania pierwszego pluszowego misia oraz rozmawialiśmy o sytuacjach, w których taka maskotka... Więcej...Zabawy klasy 3c na świeżym śniegu
![]() Uczniowie klasy 3c podczas zajęć wychowania fizycznego świetnie bawili się na świeżym śniegu. Wspólne budowanie ze śniegu przyniosło im mnóstwo radości i pozytywnej energii, a zimowa aura stała się doskonałą... Więcej...Andrzejki w klasie 1b
![]() W klasie 1b świętowaliśmy andrzejki, poznając ich historię oraz najpopularniejsze polskie zwyczaje i tradycje. Dzieci z zaciekawieniem odkrywały świat dawnych wróżb, pamiętając jednak, że traktujemy je jako zabawę i element... Więcej...I Międzyszkolny Turniej w Rummikub dla s…
![]() W piątek 28 listopada 2025r. rywalizowało ze sobą 15 fanów Rummikuba z czterech szkół. Kolejny raz przekonaliśmy się, że Rummikub to gra, dla której wiek nie ma znaczenia. Rozgrywki prowadzili... Więcej...Klasy drugie majsterkują z Castoramą
![]() W klasach drugich już radośnie i świątecznie. To wszystko dzięki majsterkowaniu z Castoramą. Dzieci z wielkim zapałem wbijały gwoździe, nawijały wełnę i ozdabiały swoje świąteczne choinki. Wszystkim udzieliła się miła... Więcej...„Cudaki z warzyw” klasy 1b
![]() Podczas dzisiejszych zajęć klasa 1b wykonywała „cudaki z warzyw”. Pomysł na tę twórczą aktywność zaczerpnęliśmy z czytanki, realizowanej przy okazji poznawania litery c. Więcej...XXII Powiatowy Konkurs Ortograficzny „D…
![]() 26.11.2025 obył się XXII Powiatowy Konkurs Ortograficzny „ Dyktando Kociewskie” pod Patronatem Starosty Powiatu Starogardzkiego Wiolety Strzemkowskiej - Konkolewskiej. Uczeń naszej szkoły Dawid Szwarc z klasy V zdobył III miejsce... Więcej... |
W ramach projektu Widzę, doświadczam, rozumiem pani Ewelina prowadzi terapię integracji sensorycznej połączoną z terapią ręki. Terapia integracji sensorycznej określana jest mianem naukowej zabawy. Podczas sesji dziecko huśta się w hamaku, toczy w beczce, jeździ na deskorolce czy balansuje na kołysce. Przez zabawę przyjemną i interesującą dla dziecka dokonuje się integracja bodźców zmysłowych oraz doświadczeń płynących do ośrodkowego układu nerwowego, co pozwala
na lepszą organizację działań.
Zajęcia mają wpływ na organizację wrażeń sensorycznych . Oznacza to, że mózg, otrzymując informacje ze wszystkich zmysłów (wzrok, słuch, równowaga, dotyk, czucie ruchu-kinestezja) dokonuje ich rozpoznania, segregowania i interpretacji oraz integruje je z wcześniejszymi doświadczeniami. Na tej podstawie mózg tworzy odpowiednią do sytuacji reakcję adaptacyjną- ruchową jak i myślową. Integracja sensoryczna jest procesem, dzięki któremu mózg otrzymując informację ze wszystkich systemów zmysłowych dokonuje ich segregacji, rozpoznania, interpretacji i integracji z wcześniejszymi doświadczeniami.
Więcej informacji na temat terapii integracji sensorycznej:
www.integracjasensoryczna.org.pl
www.pstis.pl