|
|
Jesienny Bal Integracyjny w klasie 3c
Jak co roku w klasie 3c odbył się Jesienny Bal Integracyjny. W sali panowała wyjątkowa atmosfera – dzieci bawiły się przy dźwiękach muzyki, uczestniczyły w grach,konkursach i wspólnych tańcach. Nie... Więcej...W HOŁDZIE NIEPODLEGŁEJ: SZKOLNE OBCHODY …
![]() Dzień 7 listopada 2025 roku zapisał się w kalendarzu naszej szkoły jako niezwykły dzień refleksji, edukacji i wspólnego świętowania patriotyzmu. Cała społeczność szkolna z dumą i zaangażowaniem wzięła udział w... Więcej...Uczniowie klas II w akcji "Śniadani…
![]() Uczniowie klas II z ochotą i wielkim zaangażowaniem wzięli udział w Ogólnopolskiej Akcji "Śniadanie Daje Moc", przygotowując pyszne i zdrowe śniadanie. Na talerzach pojawiło się pełnoziarniste pieczywo, smakowite warzywa, soczyste... Więcej...Nasza szkoła uczy się uczyć się!
![]() W roku szkolnym 2025/2026 nasza szkoła realizuje ogólnopolski projekt edukacyjny „Uczę się uczyć się”. Jego celem jest wzmacnianie kompetencji uczniów w zakresie efektywnego uczenia się – poprzez poznawanie i praktyczne... Więcej...Uczniowie klas 5b, 6b i 6c tworzą mroczn…
![]() Uczniowie klas 5b, 6b i 6c przenieśli się do świata grozy i tajemnic. Podczas zajęć języka polskiego tworzyli mrożące krew w żyłach opowiadania – w ciemnej sali, przy blasku latarek… Więcej...Klasy 5a i 5b z wizytą w Komendzie Powia…
![]() W ramach innowacji pedagogicznej „Otwórz drzwi do przyszłości – poznaj zawody” uczniowie klas 5a i 5b odwiedzili Komendę Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Starogardzie Gdańskim. Podczas wizyty uczniowie zapoznali się... Więcej...Klasa 5b na "Placu Broni"
![]() Uczniowie klasy 5b wykonali makiety Placu Broni różnymi technikami plastycznymi w ramach omawiania lektury „Chłopcy z Placu Broni”. Więcej...Klasy ósme tworzą modele wulkanów
![]() Uczniowie klas ósmych po zajęciach geografii poświęconych zjawiskom wulkanicznym postanowili wcielić się w rolę małych geologów i konstruktorów. Więcej...Hobbici, trolle, gobliny, elfy w klasie …
![]() Uczniowie klasy 6b wcielili się w postacie z powieści „Hobbit, czyli tam i z powrotem” J.R.R. Tolkiena. Nie tylko przygotowali przemówienia, w których przedstawiali się jako bohaterowie książki – hobbici,... Więcej...Uczniowie klasy 3c zamienili się w małyc…
![]() Uczniowie klasy 3c zamienili się w małych naukowców i przygotowali syrop z cebuli – naturalne lekarstwo na jesienne przeziębienia. Podczas zajęć poznali tajniki zdrowego odżywiania, eksperymentowali z warzywami i… dzielnie... Więcej... |
W dobie wielkiej różnorodności i tempa rozwoju oferty gier, codziennej dostępności ipadów i tabletów, zainteresowanie uczniów lekcją na żywo bywa coraz trudniejsze. Podczas pracy z lekturą „Ania z Zielonego Wzgórza” postanowiłam wykorzystać wiedzę zdobytą w czasie warsztatów poświęconych aktywizującym metodom nauczania.
Do omówienia lektury wykorzystałam grę „Dixit” oraz klocki Lego, które doskonale łączą stymulację w konwencji zabawowej z rozwojem umysłowym, w tym – rozwojem wyobraźni, kreatywnego i krytycznego myślenia, a także rozwojem umiejętności społecznych i – co bardzo istotne – wzrostem poczucia przynależności do grupy oraz stopniem integracji grupy, widocznym również z perspektywy nauczyciela. Ułatwia ona w efekcie cały proces dydaktyczny; sprawia, że uczeń chętniej bierze udział w lekcji i pozytywniej postrzega swoje szkolne życie.
Lekcje prowadzone z wykorzystaniem klocków i kart gry były dla uczniów niesamowitą zabawą; wyobraźnia uczniów jest ogromna i doskonale dają sobie radę z czymś nowym, nieznanym. Wychowankowie świetnie zinterpretowali wiele zagadnień lekturowych, uruchamiając swoją wyobraźnię i kreatywność; uczyli się poprzez zabawę. Oceną zajęć był dla mnie komentarz uczniów: „Zawsze mogą być takie lekcje z lektury”.
Zaangażowanie wychowanków stało się dla mnie inspiracją do wykreowania kolejnych lekcji z wykorzystaniem kart i klocków Lego.