|
|
Jesienny Bal Integracyjny w klasie 3c
Jak co roku w klasie 3c odbył się Jesienny Bal Integracyjny. W sali panowała wyjątkowa atmosfera – dzieci bawiły się przy dźwiękach muzyki, uczestniczyły w grach,konkursach i wspólnych tańcach. Nie... Więcej...W HOŁDZIE NIEPODLEGŁEJ: SZKOLNE OBCHODY …
![]() Dzień 7 listopada 2025 roku zapisał się w kalendarzu naszej szkoły jako niezwykły dzień refleksji, edukacji i wspólnego świętowania patriotyzmu. Cała społeczność szkolna z dumą i zaangażowaniem wzięła udział w... Więcej...Uczniowie klas II w akcji "Śniadani…
![]() Uczniowie klas II z ochotą i wielkim zaangażowaniem wzięli udział w Ogólnopolskiej Akcji "Śniadanie Daje Moc", przygotowując pyszne i zdrowe śniadanie. Na talerzach pojawiło się pełnoziarniste pieczywo, smakowite warzywa, soczyste... Więcej...Nasza szkoła uczy się uczyć się!
![]() W roku szkolnym 2025/2026 nasza szkoła realizuje ogólnopolski projekt edukacyjny „Uczę się uczyć się”. Jego celem jest wzmacnianie kompetencji uczniów w zakresie efektywnego uczenia się – poprzez poznawanie i praktyczne... Więcej...Uczniowie klas 5b, 6b i 6c tworzą mroczn…
![]() Uczniowie klas 5b, 6b i 6c przenieśli się do świata grozy i tajemnic. Podczas zajęć języka polskiego tworzyli mrożące krew w żyłach opowiadania – w ciemnej sali, przy blasku latarek… Więcej...Klasy 5a i 5b z wizytą w Komendzie Powia…
![]() W ramach innowacji pedagogicznej „Otwórz drzwi do przyszłości – poznaj zawody” uczniowie klas 5a i 5b odwiedzili Komendę Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Starogardzie Gdańskim. Podczas wizyty uczniowie zapoznali się... Więcej...Klasa 5b na "Placu Broni"
![]() Uczniowie klasy 5b wykonali makiety Placu Broni różnymi technikami plastycznymi w ramach omawiania lektury „Chłopcy z Placu Broni”. Więcej...Klasy ósme tworzą modele wulkanów
![]() Uczniowie klas ósmych po zajęciach geografii poświęconych zjawiskom wulkanicznym postanowili wcielić się w rolę małych geologów i konstruktorów. Więcej...Hobbici, trolle, gobliny, elfy w klasie …
![]() Uczniowie klasy 6b wcielili się w postacie z powieści „Hobbit, czyli tam i z powrotem” J.R.R. Tolkiena. Nie tylko przygotowali przemówienia, w których przedstawiali się jako bohaterowie książki – hobbici,... Więcej...Uczniowie klasy 3c zamienili się w małyc…
![]() Uczniowie klasy 3c zamienili się w małych naukowców i przygotowali syrop z cebuli – naturalne lekarstwo na jesienne przeziębienia. Podczas zajęć poznali tajniki zdrowego odżywiania, eksperymentowali z warzywami i… dzielnie... Więcej... |
14 grudnia uczniowie klas III wzięli udział w niezwykłym wydarzeniu. W ramach szkolnej podróży przez kontynenty dotarli do jej kolejnego przystanku – Azji.
„Dzień Azjatycki”, bo pod takim hasłem przeprowadzono zajęcia, był okazją do utrwalenia wiedzy o tradycjach oraz kulturze tego kontynentu.
Rolę przewodniczki pełniła Pani mgr Kornelia Halbe, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, która przez rok przebywała w Japonii w ramach finansowanego przez tamtejszy rząd stypendium Monbusho na Uniwersytecie Nagoya. Pracowała, jako wykładowca języka japońskiego w Wyższej Szkole Języków Obcych w Poznaniu oraz jako tłumacz w kilku japońskich firmach.
Dzięki wspólnym warsztatom uczniowie klas trzecich poznali podstawowe informacje na temat Japonii dotyczące narodowych symboli i strojów oraz pogłębili swoją wiedzę o często występujących tam kataklizmach takich jak trzęsienia ziemi, tsunami czy tajfuny. Podczas spotkania dzieci miały okazję przekonać się jak wygląda życie codzienne Japończyków; dowiedzieć się, dlaczego śpią na podłodze oraz jak w Japonii wyglądają poszczególne pory roku. Nieco później przyszła pora na część praktyczną zajęć. Uczniowie próbowali swoich sił w jedzeniu pałeczkami, poznawali język japoński poprzez naukę kilku najpopularniejszych zwrotów, pierwszy raz zetknęli się także z trzema tradycyjnymi japońskimi alfabetami i znakami Kanji. Kolejnym wyzwaniem dla trzecioklasistów była próba odróżnienia języka kraju kwitnącej wiśni od języka chińskiego. Na koniec dzieci mogły dowiedzieć się, czym szkoła, do której uczęszczają ich rówieśnicy z Japonii różni się od tej, w której uczą się oni sami.