|
|
Dzień Kundelka
![]() Zakończenie zbiórki na rzecz schroniska w związku z Dniem Kundelka Dziękujemy całej społeczności szkolnej za okazane serce! Więcej...Klasa 3b obchodziła Dzień Gier Planszowy…
![]() Klasa 3b obchodziła Dzień Gier Planszowych. Każdy uczeń mógł przynieść swoją ulubioną grę, a następnie wszyscy dobrali się w mniejsze grupy i wspólnie grali. Dzieci z zaangażowaniem uczestniczyły w rozgrywkach, które dostarczyły... Więcej...Wyjazd edukacyjny klas VIII do Arboretum…
![]() Uczniowie klas ósmych Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 wzięli udział w wyjeździe edukacyjnym do Arboretum i Ogrodu Dendrologicznego w Wirtach – najstarszego ogrodu tego typu w Europie. Więcej...Gala wręczenia „Talenciaków” w PSP nr 2
![]() W naszej szkole odbyła się uroczysta Gala wręczenia Talenciaków PSP nr 2, zorganizowana w ramach obchodów Dnia Edukacji Narodowej, przypadającego 14 października. Było to wyjątkowe wydarzenie, podczas którego doceniliśmy talenty,... Więcej...Uczniowie klas pierwszych jak prawdziwi …
![]() W czwartek, 9 października, uczniowie klas pierwszych pojechali na swoją pierwszą wyczekiwaną wycieczkę! Celem podróży była Stacja Dobrego Czasu w Tczewie, miejsce, które obiecywało nie tylko edukację, ale i mnóstwo... Więcej...Projekty inspirowany lekturą „Latarnik” …
![]() Klasa 7b przygotowała na lekcje języka polskiego niezwykłe projekty i opisy latarni morskich, inspirowane lekturą „Latarnik” Henryka Sienkiewicza. Uczniowie wykazali się ogromną kreatywnością – ich modele nie tylko zachwycają wyglądem,... Więcej...Warsztaty sensoryczne w Eureka Kids
![]() 2 października 2025 roku uczniowie klasy 3c wzięli udział w ciekawych warsztatach sensorycznych w Eureka Kids. Podczas zajęć dzieci rozwijały zmysły, kreatywność oraz zdolności manualne, biorąc udział w różnorodnych aktywnościach... Więcej...Uczniowie klasy 7a wzięli udział w obrzę…
![]() Klasa 7a przeniosła się na lekcjach języka polskiego w świat romantyzmu! Uczniowie wzięli udział w obrzędzie "Dziadów cz. II". Przebrani za postacie z dramatu wcielili się w role i odczytali... Więcej...IV Szkolny Turniej Rummikub już za nami!
![]() IV Szkolny Turniej Rummikub już za nami! We wtorek 30 września 2025r. rywalizowało ze sobą aż 31 fanów Rummikuba. Kolejny raz przekonaliśmy się, że Rummikub to gra, dlaktórej wiek nie... Więcej...Kreatywne projektowanie - zajęcia z wyko…
![]() Kreatywne projektowanie - zajęcia z wykorzystaniem klocków LEGO w ramach projektu "Pozytywne Wsparcie" przyniosły uczniom klasy 3a ogrom radości i wspaniałej zabawy - na pewno wrócimy do LEGO nie raz. Więcej... |
Uczniowie z klasy 5a i 5b podczas cotygodniowych zajęć „Robotyka i programowanie” naukę programowania zapoczątkowali z aplikacją SkriApp, po nich przyszedł czas na samodzielne budowanie robotów edukacyjnych SkriBot, które okazały się dużym wyzwaniem. Zajęcia angażowały uczniów do rozwiązywania kolejnych zadań oraz pobudzały ich kreatywność i zdolność logicznego myślenia. Okazało się, że nauka może być świetną zabawą.
W ramach projektu ,,Laboratoria przyszłości” została zakupiona między innymi drukarka 3D, która wzbudziła ogromne zainteresowanie uczniów. Uczniowie mogli zobaczyć elementy do druku oraz decydować o wielkości projektowanego modelu. Drukarka 3D na pewno będzie urozmaiceniem na lekcjach informatyki i nie tylko.
Uczniowie klasy szóstej i siódmej zostali wprowadzeni w świat modelowania 3D. Na lekcjach informatyki wykonali swoje pierwsze projekty w programie Tinkercad. Jest to darmowy program do modelowania 3D online, który działa w przeglądarce internetowej. Uczniowie zapoznali się z możliwościami wykorzystania drukarki 3D. Mieli okazję zobaczyć efekty pracy drukarki 3D – wydrukowaliśmy jeden z projektów znajdujących się w bibliotece modeli. Na drukowanie projektów stworzonych przez uczniów przyjdzie w kolejnych miesiącach.
No właśnie! Świat VR (z ang. virtual reality) ma wiele możliwości. Może być stosowany do prowadzenia lekcji, projektowania modeli 3D, prowadzenia obliczeń, rysowania, tworzenia różnych koncepcji lub – po prostu – grania w gry.
Na przykład:
wirtualna podróż do Londynu i nauka angielskiego,
projektowanie modeli 3D (budynki, meble),
ćwiczenia pracy w grupie (6 osób naraz może połączyć się w jednym kręgu),
lekcje geografii (podróż „palcem po mapie”),
lekcje biologii (życie zwierząt obserwowane „z bliska),
Pomoce edukacyjne zostały zakupione z w ramach rządowego programu #LaboratoriaPrzyszłości.