• 5
  • 4
  • 2
  • 3
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 8
     
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

XXII Ogólnopolski Konkurs Fotografii Dzi…

XXII Ogólnopolski Konkurs Fotografii Dzieci i Młodzieży „Człowiek, Świat, Przyroda". Biennale Sztuki w Koszalinie

https://www.facebook.com/photo/?fbid=1803739470119624&set=pcb.1803740893452815 7 czerwca odbył się wernisaż prac XXII Ogólnopolskiego Konkursu Fotografii Dzieci i Młodzieży „Człowiek, Świat, Przyroda". Biennale Sztuki w Koszalinie. Nasze uczennice: Milena Gajdowska i Julia Pawłowicz miały możliwość uczestniczenia...

Więcej...

Wycieczka do Warszawy kl. 6

Wycieczka do Warszawy kl. 6

W dniach 3-5 czerwca 2024r. klasy 6a, 6b, 6c i kilka osób z 7a wybrały się na wymarzoną wycieczkę do Warszawy. Staraliśmy się odwiedzić najważniejsze miejsca w naszej pięknej stolicy:...

Więcej...

Lekcja z legendą

Lekcja z legendą

W poniedziałek 3 czerwca 2024r. w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 2 gościła znana graficzka, plakacistka oraz autorka Legend o Starogardzie Gdańskim, pani Martyna Pazera. Uczniowie klasy IIIa mieli zaszczyt wysłuchać...

Więcej...

Lekcja malarstwa

Lekcja malarstwa

W środę 29 maja uczniowie klasy 2a świętowali zbliżający się Dzień Dziecka. Z tej okazji wzięli udział w warsztatach plastycznych, które poprowadził starogardzki artysta malarz pan Józef Olszynka.

Więcej...

Egzamin na kartę rowerową

Egzamin na kartę rowerową

28 maja przeprowadzono w naszej szkole praktyczny egzamin na kartę rowerową. Nad prawidłowym przebiegiem egzaminu czuwała przedstawicielka Policji w Starogardzie Gd., Pani Katarzyna.

Więcej...

Fabryka czekolady

Fabryka czekolady

W poniedziałek 27 maja uczniowie klas 1-3 wzięli udział w smakowitych warsztatach czekolady. Każdy uczestnik miał możliwość przygotowania własnej słodkiej niespodzianki. 

Więcej...

Dzień Matki

Dzień Matki

Klasy III oraz klasa IB dla Kochanych Mam:) https://youtube.com/shorts/tRKA9_5WuSA?feature=share

Więcej...

PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ W RAMACH INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ „BYĆ BLIŻEJ JEZUSA”

 

 PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ W RAMACH INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ „BYĆ BLIŻEJ JEZUSA”

wykorzystanie metod polisensorycznych na katechezie

w pierwszym semestrze roku szkolnego 2021/2022


 
                Podstawowym założeniem powyższej innowacji jest zaangażowanie w proces nauczania religii wszystkich zmysłów oraz dostarczenie pozytywnych emocji wywołanych ciekawymi, różnorodnymi bodźcami. Wspomaga to gromadzenie i przetwarzanie informacji w pamięci, co z kolei umożliwia dzieciom lepsze zrozumienie i zapamiętanie treści podawanych na katechezie. Dzięki polisensorycznym metodom nauczania można dotrzeć do uczniów, którzy lepiej reagują na smak, zapach czy dotyk. Pozwala to zwiększać ogólne zaangażowanie w zajęcia oraz przenosi się na wzrost efektywności nauczania.

             Uczestnikami Innowacji są dzieci z klasy 2b, które uczęszczają na religię.

 

            Podczas zajęć realizowano główne cele:

  • Stwarzanie sprzyjających warunków do zdobywania wiedzy.
  • Dostarczanie uczniom wiedzy potrzebnej do rozumienia podstawowych pojęć katechetycznych.
  • Nabywanie przez dzieci umiejętności analizy rzeczywistości.
  • Ukazywanie na przykładach właściwych postaw i modeli postępowania w określonych sytuacjach.
  • Promowanie postaw moralnie dobrych, etycznych.
  • Identyfikowanie się z poznanymi wartościami, uznawanie je za własne.

 

           

            W trakcie trwania Innowacji uczniowie zapoznali się z:

  • ze znakiem krzyża, który jest wyrazem miłości Boga do ludzi. Nauczyli się piosenki „W Imię Ojca i Syna i Ducha Świętego...”. Wykonywali krzyż z różnych materiałów;
  • modlitwą różańcową, poznali poszczególne części różańca oraz stworzyli własne różańce z różnych materiałów;
  • podstawowymi faktami i wybranymi wydarzeniami z życia Jana Pawła II, śpiewali gesto-piosenki nt. wydarzeń z życia Papieża oraz wykonali puzzle z jego wizerunkiem;
  • życiorysami wybranych świętych, a z tekturowych rolek i wycinanek wykonali postacie świętych. Brali udział w zabawie taneczno- ruchowej do utworów o świętości, wykonywali gesty nawiązujące do świętości. Uczniowie poprzez pantomimę – wskazywali cechy charakterystyczne dla danego świętego: jazda na nartach, wspinaczka po górach, troska i opieka nad chorymi, dzielenie się chlebem, itp.;
  • wydarzeniami towarzyszącymi narodzeniu Pana Jezusa oraz tradycjami i zwyczajami bożonarodzeniowymi, śpiewali kolędy, wykonywali szopki oraz ozdoby bożonarodzeniowe, brali udział w grach i quizach;
  • symbolami adwentowymi: wieńcem adwentowym, roratką, lampionem. Strali się dobrze wykorzystać czas oczekiwania. Własnoręcznie wykonali lampiony adwentowe oraz roratki;
  • dziadkami Pana Jezusa – świętymi Anną i Joachimem. Dzieci kształtowały w sobie empatię, szacunek, chęć niesienia pomocy, zwłaszcza ludziom starszym. Wykonały upominek dla swoich dziadków – kubeczek z własnoręcznie wypieczonymi i ozdobionymi ciasteczkami.

               

                Dzieci chętnie uczestniczyły w zajęciach, biorąc w nich aktywny udział. Wykazywały się twórczą postawą, dociekliwością oraz wytrwałością w pracy.

 

                                                                                                          Autorka Innowacji

                                                                                                          Karolina Krzemińska

Orange Colour Red Colour Blue Colour Green Colour