• 5
  • 4
  • 2
  • 3
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 8
     
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Gala wręczenia „Talenciaków” w PSP nr 2

Gala wręczenia „Talenciaków” w PSP nr 2

W naszej szkole odbyła się uroczysta Gala wręczenia Talenciaków PSP nr 2, zorganizowana w ramach obchodów Dnia Edukacji Narodowej, przypadającego 14 października. Było to wyjątkowe wydarzenie, podczas którego doceniliśmy talenty,...

Więcej...

Projekty inspirowany lekturą „Latarnik” …

Projekty inspirowany lekturą „Latarnik” Henryka Sienkiewicza

Klasa 7b przygotowała na lekcje języka polskiego niezwykłe projekty i opisy latarni morskich, inspirowane lekturą „Latarnik” Henryka Sienkiewicza. Uczniowie wykazali się ogromną kreatywnością – ich modele nie tylko zachwycają wyglądem,...

Więcej...

Warsztaty sensoryczne w Eureka Kids

Warsztaty sensoryczne w Eureka Kids

2 października 2025 roku uczniowie klasy 3c wzięli udział w ciekawych warsztatach sensorycznych w Eureka Kids. Podczas zajęć dzieci rozwijały zmysły, kreatywność oraz zdolności manualne, biorąc udział w różnorodnych aktywnościach...

Więcej...

Uczniowie klasy 7a wzięli udział w obrzę…

Uczniowie klasy 7a wzięli udział w obrzędach "Dziadów cz. II"

Klasa 7a przeniosła się na lekcjach języka polskiego w świat romantyzmu! Uczniowie wzięli udział w obrzędzie "Dziadów cz. II". Przebrani za postacie z dramatu wcielili się w role i odczytali...

Więcej...

IV Szkolny Turniej Rummikub już za nami!

IV Szkolny Turniej Rummikub już za nami!

IV Szkolny Turniej Rummikub już za nami! We wtorek 30 września 2025r. rywalizowało ze sobą aż 31 fanów Rummikuba. Kolejny raz przekonaliśmy się, że Rummikub to gra, dlaktórej wiek nie...

Więcej...

Kreatywne projektowanie - zajęcia z wyko…

Kreatywne projektowanie - zajęcia z wykorzystaniem klocków LEGO

Kreatywne projektowanie - zajęcia z wykorzystaniem klocków LEGO w ramach projektu "Pozytywne Wsparcie" przyniosły uczniom klasy 3a ogrom radości i wspaniałej zabawy - na pewno wrócimy do LEGO nie raz.

Więcej...

Spotkanie z harcerzami

Spotkanie z harcerzami

Spotkanie z harcerzami z 13 Próbnej Wodnej Drużyny Starszoharcerskiej „Nautae Solis.” Młodzi harcerze podzieli się z naszą młodzieżą swoimi doświadczeniami, pokazali jak wiązać i rozplątywać węzły oraz jak przekazywać zaszyfrowane...

Więcej...

Próbna ewakuacja

Próbna ewakuacja

22 września 2025 roku w naszej szkole odbyła się próbna ewakuacja. Punktualnie po usłyszeniu sygnału alarmowego wszyscy uczniowie oraz pracownicy sprawnie i bezpiecznie opuścili budynek szkoły, kierując się do wyznaczonego...

Więcej...

Sprzątanie Świata w PSP2

Sprzątanie Świata w PSP2

19września 2025 roku uczniowie PSP nr 2 aktywnie włączyli się w ogólnopolską akcję Sprzątanie Świata. Z zaangażowaniem porządkowaliśmy teren wokół szkoły i pobliskie okolice, dbając o nasze wspólne środowisko.

Więcej...

86. Rocznica Zbrodni Niemieckiej w Lesie…

86. Rocznica Zbrodni Niemieckiej w Lesie Szpęgawskim

Poczet Sztandarowy reprezentujący naszą szkołę podczas uroczystych obchodów związanych z 86. rocznicą mordu w Lesie Szpęgawskim

Więcej...

PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ W RAMACH INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ „BYĆ BLIŻEJ JEZUSA”

 

 PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ W RAMACH INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ „BYĆ BLIŻEJ JEZUSA”

wykorzystanie metod polisensorycznych na katechezie

w pierwszym semestrze roku szkolnego 2021/2022


 
                Podstawowym założeniem powyższej innowacji jest zaangażowanie w proces nauczania religii wszystkich zmysłów oraz dostarczenie pozytywnych emocji wywołanych ciekawymi, różnorodnymi bodźcami. Wspomaga to gromadzenie i przetwarzanie informacji w pamięci, co z kolei umożliwia dzieciom lepsze zrozumienie i zapamiętanie treści podawanych na katechezie. Dzięki polisensorycznym metodom nauczania można dotrzeć do uczniów, którzy lepiej reagują na smak, zapach czy dotyk. Pozwala to zwiększać ogólne zaangażowanie w zajęcia oraz przenosi się na wzrost efektywności nauczania.

             Uczestnikami Innowacji są dzieci z klasy 2b, które uczęszczają na religię.

 

            Podczas zajęć realizowano główne cele:

  • Stwarzanie sprzyjających warunków do zdobywania wiedzy.
  • Dostarczanie uczniom wiedzy potrzebnej do rozumienia podstawowych pojęć katechetycznych.
  • Nabywanie przez dzieci umiejętności analizy rzeczywistości.
  • Ukazywanie na przykładach właściwych postaw i modeli postępowania w określonych sytuacjach.
  • Promowanie postaw moralnie dobrych, etycznych.
  • Identyfikowanie się z poznanymi wartościami, uznawanie je za własne.

 

           

            W trakcie trwania Innowacji uczniowie zapoznali się z:

  • ze znakiem krzyża, który jest wyrazem miłości Boga do ludzi. Nauczyli się piosenki „W Imię Ojca i Syna i Ducha Świętego...”. Wykonywali krzyż z różnych materiałów;
  • modlitwą różańcową, poznali poszczególne części różańca oraz stworzyli własne różańce z różnych materiałów;
  • podstawowymi faktami i wybranymi wydarzeniami z życia Jana Pawła II, śpiewali gesto-piosenki nt. wydarzeń z życia Papieża oraz wykonali puzzle z jego wizerunkiem;
  • życiorysami wybranych świętych, a z tekturowych rolek i wycinanek wykonali postacie świętych. Brali udział w zabawie taneczno- ruchowej do utworów o świętości, wykonywali gesty nawiązujące do świętości. Uczniowie poprzez pantomimę – wskazywali cechy charakterystyczne dla danego świętego: jazda na nartach, wspinaczka po górach, troska i opieka nad chorymi, dzielenie się chlebem, itp.;
  • wydarzeniami towarzyszącymi narodzeniu Pana Jezusa oraz tradycjami i zwyczajami bożonarodzeniowymi, śpiewali kolędy, wykonywali szopki oraz ozdoby bożonarodzeniowe, brali udział w grach i quizach;
  • symbolami adwentowymi: wieńcem adwentowym, roratką, lampionem. Strali się dobrze wykorzystać czas oczekiwania. Własnoręcznie wykonali lampiony adwentowe oraz roratki;
  • dziadkami Pana Jezusa – świętymi Anną i Joachimem. Dzieci kształtowały w sobie empatię, szacunek, chęć niesienia pomocy, zwłaszcza ludziom starszym. Wykonały upominek dla swoich dziadków – kubeczek z własnoręcznie wypieczonymi i ozdobionymi ciasteczkami.

               

                Dzieci chętnie uczestniczyły w zajęciach, biorąc w nich aktywny udział. Wykazywały się twórczą postawą, dociekliwością oraz wytrwałością w pracy.

 

                                                                                                          Autorka Innowacji

                                                                                                          Karolina Krzemińska

Orange Colour Red Colour Blue Colour Green Colour