|
Uczniowie klas 1-3 uczestniczyli w warsz…
![]() 9 kwietnia uczniowie z klas 1-3 uczestniczyli w warsztatach organizowanych przez fundację „Kociewiacy dla hospicjum”. Warsztaty miały na celu nie tylko rozwijanie kreatywności, ale także naukę empatii i solidarności. Więcej...Konkurs na najciekawszą grę logopedyczną
![]() Konkurs na najciekawszą grę logopedyczną zorganizowano w ramach obchodów Europejskiego Dnia Logopedy. Uczniowie wykazali się zaangażowaniem i niezwykłą kreatywnością, a ich wykonanie mile nas zaskoczyło. Wszystkie gry z pewnością uatrakcyjnią... Więcej...Uczniowie klasy 4b wcielili się w postac…
![]() W ramach żywej lekcji języka polskiego uczniowie klasy 4b wcielili się w postaci z komiksu „Kajko i Kokosz. Szkoła latania”. Dzieci przygotowały stroje inspirowane bohaterami serii Janusza Christy, a następnie... Więcej...Przeszkolili nas instruktorzy WOŚP w ram…
![]() 3 kwietnia w naszej szkole odbyło się szkolenie nauczycieli powiatu starogardzkiego z zakresu udzielania pierwszej pomocy. Szkolenie prowadzili instruktorzy WOŚP w ramach akcji "Ratujemy i Uczymy Ratować". Więcej...Przeszkolili nas instruktorzy WOŚP w ram…
3 kwietnia w naszej szkole odbyło się szkolenie nauczycieli powiatu starogardzkiego z zakresu udzielania pierwszej pomocy. Szkolenie prowadzili instruktorzy WOŚP w ramach akcji "Ratujemy i Uczymy Ratować". "Ratujemy i Uczymy... Więcej...Światowy Dzień Muffinka
![]() Z inicjatywy klasy 4a obchodziliśmy w szkole nietypowe święto: Światowy Dzień Muffinka. Muffinki, znane również jako babeczki, pochodzą z Anglii, gdzie powstały na przełomie X i XI wieku. Początkowo stanowiły... Więcej...Światowy Dzień Muffinka
Z inicjatywy klasy 4a obchodziliśmy w szkole nietypowe święto: Światowy Dzień Muffinka. Muffinki, znane również jako babeczki, pochodzą z Anglii, gdzie powstały na przełomie X i XI wieku. Początkowo stanowiły... Więcej...Światowy Dzień Świadomości Autyzmu
![]() 2 kwietnia obchodziliśmy Światowy Dzień Świadomości Autyzmu. Celem akcji jest zwiększenie świadomości społecznej na temat autyzmu oraz zwrócenie uwagi na potrzebę większej empatii i tolerancji dla odmiennych możliwości i potrzeb... Więcej...Konkurs InstaLogik
![]() Gratulujemy wiedzy, pasji i motywacji naszym uczniom! Filip Cerowski 5C oraz Dominik Głodek 7A Konkurs InstaLogik VI edycja 2024/2025 Więcej... |
Podsumowanie działań w ramach innowacji pedagogicznej
„Stwórz z niczego coś pięknego”
w pierwszym semestrze roku szkolnego 2021/2022
Innowacja była prowadzona w ramach urozmaicenia zajęć Świetlicy Spcjoterapeutycznej, w każdą środę.
Podczas zajęć zrealizowano cele główne: wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju osobowości dziecka oraz rozbudzanie i rozwijanie jego wrażliwości estetycznej;rozwijanie indywidualnych zdolności twórczych dziecka oraz rozwoju swobodnej ekspresji plastycznej;rozszerzanie wiedzy oraz wspomaganie dziecka w zakresie intelektualnym, emocjonalnym, społecznym i artystycznym;poprawa jakości pracy szkoły i uatrakcyjnienie zajęć pozalekcyjnych.
Uczniowie bardzo chętnie brali udział w aktywnościach proponowanych przez nauczycielki, a ich plastyczne wytwory sprawiały radość najbliższym dzieci.
Dzieci poznały różnorodność świata barw oraz różne techniki plastyczne. Malowały jesienne pejzaże, wykonywały zwierzęta z tekturowych rolek ozdabiając je własnoręcznie wyciętymi elementami. Uczniowie, z wykorzystaniem technik mieszanych, tworzyli prace nt. jesiennego sadu oraz drzew występujących w Polsce. Dzieci z pomocą kolorowej kredy tablicowej barwiły sól, z wykorzystaniem kleju i kolorowanek tworzyły z niej solne obrazy. Pracowały techniką wydzieranki, wykonywały jesienne witraże. Włączyły się w charytatywną akcję przygotowania kartek świątecznych. Piekły pierniczki. Lepiły i malowały ozdoby z masy solnej. Powstałe w ten sposób anioły cieszyły oko na szkolnym kiermaszu bożonarodzeniowym. Dodatkowo opracowano regulamin zajęć oraz integrowano zespół poprzez zabawę.
Dzięki działaniom pobudzono zainteresowania plastyczne i techniczne uczniów, zbudowano odwagę do kreatywnej aktywności artystycznej i rozwinięto wrażliwość oraz poczucie estetyki dzieci. Ponadto ujawniono uzdolnienia plastyczne i śmiałość
w prezentowaniu wytworów swojej pracy. Najważniejszym skutkiem działań było poznanie przez dzieci atrakcyjnych form spędzania czasu wolnego oraz odkrycie możliwości posługiwania się niekonwencjonalnymi materiałami jako środkami wyrazu plastycznego.
Autorki innowacji -