|
|
Dzień Kundelka
![]() Zakończenie zbiórki na rzecz schroniska w związku z Dniem Kundelka Dziękujemy całej społeczności szkolnej za okazane serce! Więcej...Klasa 3b obchodziła Dzień Gier Planszowy…
![]() Klasa 3b obchodziła Dzień Gier Planszowych. Każdy uczeń mógł przynieść swoją ulubioną grę, a następnie wszyscy dobrali się w mniejsze grupy i wspólnie grali. Dzieci z zaangażowaniem uczestniczyły w rozgrywkach, które dostarczyły... Więcej...Wyjazd edukacyjny klas VIII do Arboretum…
![]() Uczniowie klas ósmych Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 wzięli udział w wyjeździe edukacyjnym do Arboretum i Ogrodu Dendrologicznego w Wirtach – najstarszego ogrodu tego typu w Europie. Więcej...Gala wręczenia „Talenciaków” w PSP nr 2
![]() W naszej szkole odbyła się uroczysta Gala wręczenia Talenciaków PSP nr 2, zorganizowana w ramach obchodów Dnia Edukacji Narodowej, przypadającego 14 października. Było to wyjątkowe wydarzenie, podczas którego doceniliśmy talenty,... Więcej...Uczniowie klas pierwszych jak prawdziwi …
![]() W czwartek, 9 października, uczniowie klas pierwszych pojechali na swoją pierwszą wyczekiwaną wycieczkę! Celem podróży była Stacja Dobrego Czasu w Tczewie, miejsce, które obiecywało nie tylko edukację, ale i mnóstwo... Więcej...Projekty inspirowany lekturą „Latarnik” …
![]() Klasa 7b przygotowała na lekcje języka polskiego niezwykłe projekty i opisy latarni morskich, inspirowane lekturą „Latarnik” Henryka Sienkiewicza. Uczniowie wykazali się ogromną kreatywnością – ich modele nie tylko zachwycają wyglądem,... Więcej...Warsztaty sensoryczne w Eureka Kids
![]() 2 października 2025 roku uczniowie klasy 3c wzięli udział w ciekawych warsztatach sensorycznych w Eureka Kids. Podczas zajęć dzieci rozwijały zmysły, kreatywność oraz zdolności manualne, biorąc udział w różnorodnych aktywnościach... Więcej...Uczniowie klasy 7a wzięli udział w obrzę…
![]() Klasa 7a przeniosła się na lekcjach języka polskiego w świat romantyzmu! Uczniowie wzięli udział w obrzędzie "Dziadów cz. II". Przebrani za postacie z dramatu wcielili się w role i odczytali... Więcej...IV Szkolny Turniej Rummikub już za nami!
![]() IV Szkolny Turniej Rummikub już za nami! We wtorek 30 września 2025r. rywalizowało ze sobą aż 31 fanów Rummikuba. Kolejny raz przekonaliśmy się, że Rummikub to gra, dlaktórej wiek nie... Więcej...Kreatywne projektowanie - zajęcia z wyko…
![]() Kreatywne projektowanie - zajęcia z wykorzystaniem klocków LEGO w ramach projektu "Pozytywne Wsparcie" przyniosły uczniom klasy 3a ogrom radości i wspaniałej zabawy - na pewno wrócimy do LEGO nie raz. Więcej... |
Pierwsza pomoc to jedno z działań, które należy regularnie ćwiczyć, aby wyrobić w sobie prawidłowe nawyki. Sytuacje życiowe wymagające podstawowej wiedzy z zakresu udzielania pierwszej pomocy zawsze są stresujące. Od prawidłowego udzielenia pierwszej pomocy zależy życie osoby poszkodowanej. W naszej szkole zajęcia takie odbywają się nie tylko wśród najmłodszych uczniów, ale są również powtarzane na lekcjach godzin wychowawczych wśród uczniów starszych. Tym razem w klasie VIB ćwiczyliśmy m.in. sytuację paniki podczas wypadku, w którym dziecko złapało siekierę do ręki i uszkodziło sobie nogę. A poniżej przypominamy kilka ważnych czynności podczas udzielania pierwszej pomocy.
Zasady wzywania pomocy:
W pierwszej kolejności poproś głośno o pomoc kogoś, kto przechodzi obok lub stoi i przygląda się.
Możesz zająć się poszkodowanym, a druga osoba może zadzwonić na numer ratunkowy. Jeśli jesteś sam, zadzwoń natychmiast, a dyspozytor pomoże kierować Twoimi działaniami. Mów spokojnie i odpowiadaj ściśle na pytania dyspozytora. Powiedz:
CO! Co się stało (np. wypadek drogowy, ilość poszkodowanych, ich stan).
GDZIE! (adres, nr drogi, charakterystyczne punkty).
KTO! Kto zgłasza wezwanie pomocy - numer telefonu i dane osobowe.
PAMIĘTAJ! NIE ODKŁADAJ PIERWSZY SŁUCHAWKI!
DYSPOZYTOR ZAWSZE ODKŁADA SŁUCHAWKĘ PIERWSZY
Podstawowe zabiegi ratujące życie
1. Sprawdź, czy poszkodowany i TY jesteście bezpieczni.
2. Sprawdź reakcję poszkodowanego - potrząśnij delikatnie za ramię i głośno zapytaj: "Słyszysz mnie, czy wszystko w porządku?"
3. Jeżeli reaguje:
zostaw poszkodowanego w pozycji w jakiej go zastałeś, pod warunkiem, że nie zagraża mu żadne niebezpieczeństwo, dowiedz się jak najwięcej (od poszkodowanego lub świadków) na temat zdarzenia i wezwij pomoc, regularnie oceniaj jego stan.
Jeżeli nie reaguje: głośno zawołaj o pomoc, odwrócić poszkodowanego na plecy, po czym udrożnij drogi oddechowe poprzez odgięcie głowy i uniesienie żuchwy.
4. Utrzymując drożność dróg oddechowych wzrokiem, słuchem i dotykiem oceń, czy występuje prawidłowy oddech. Szukaj oznak życia takich jak szmery oddechowe, staraj się wyczuć ruch powietrza na swoim pliczku.
W pierwszych minutach po zatrzymaniu pracy serca (zatrzymaniu krążenia) poszkodowany może słabo oddychać lub wykorzystywać głośne, niejednoznaczne, pojedyncze westchnięcia. Nie należy ich mylić z prawidłowym oddychaniem. Na ocenę wzrokiem, słuchem i dotykiem przeznacz nie więcej niż 10 sekund. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości czy oddech jest prawidłowy, działaj tak, jakby był nieprawidłowy.
5. Jeżeli oddech jest prawidłowy ułóż poszkodowanego w pozycji bezpiecznej, wyślij kogoś (np. innego świadka zdarzenia) lub sam udaj się po pomoc (wezwij pogotowie).
Jeżeli jesteś sam, zostaw poszkodowanego i sam udaj się wezwać służby ratunkowe, pamiętaj - aby stale kontrolować czynności życiowe poszkodowanego (oddech) oraz chronić go przed utratą ciepła. Sprawdzaj oddech co minutę do czasu przybycia pomocy.