|
XXII Ogólnopolski Konkurs Fotografii Dzi…
![]() https://www.facebook.com/photo/?fbid=1803739470119624&set=pcb.1803740893452815 7 czerwca odbył się wernisaż prac XXII Ogólnopolskiego Konkursu Fotografii Dzieci i Młodzieży „Człowiek, Świat, Przyroda". Biennale Sztuki w Koszalinie. Nasze uczennice: Milena Gajdowska i Julia Pawłowicz miały możliwość uczestniczenia... Więcej...Wycieczka do Warszawy kl. 6
![]() W dniach 3-5 czerwca 2024r. klasy 6a, 6b, 6c i kilka osób z 7a wybrały się na wymarzoną wycieczkę do Warszawy. Staraliśmy się odwiedzić najważniejsze miejsca w naszej pięknej stolicy:... Więcej...Lekcja z legendą
![]() W poniedziałek 3 czerwca 2024r. w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 2 gościła znana graficzka, plakacistka oraz autorka Legend o Starogardzie Gdańskim, pani Martyna Pazera. Uczniowie klasy IIIa mieli zaszczyt wysłuchać... Więcej...Lekcja malarstwa
![]() W środę 29 maja uczniowie klasy 2a świętowali zbliżający się Dzień Dziecka. Z tej okazji wzięli udział w warsztatach plastycznych, które poprowadził starogardzki artysta malarz pan Józef Olszynka. Więcej...Egzamin na kartę rowerową
![]() 28 maja przeprowadzono w naszej szkole praktyczny egzamin na kartę rowerową. Nad prawidłowym przebiegiem egzaminu czuwała przedstawicielka Policji w Starogardzie Gd., Pani Katarzyna. Więcej...Fabryka czekolady
![]() W poniedziałek 27 maja uczniowie klas 1-3 wzięli udział w smakowitych warsztatach czekolady. Każdy uczestnik miał możliwość przygotowania własnej słodkiej niespodzianki. Więcej...Dzień Matki
![]() Klasy III oraz klasa IB dla Kochanych Mam:) https://youtube.com/shorts/tRKA9_5WuSA?feature=share Więcej... |
W dobie wielkiej różnorodności i tempa rozwoju oferty gier, codziennej dostępności ipadów i tabletów, zainteresowanie uczniów lekcją na żywo bywa coraz trudniejsze. Podczas pracy z lekturą „Ania z Zielonego Wzgórza” postanowiłam wykorzystać wiedzę zdobytą w czasie warsztatów poświęconych aktywizującym metodom nauczania.
Do omówienia lektury wykorzystałam grę „Dixit” oraz klocki Lego, które doskonale łączą stymulację w konwencji zabawowej z rozwojem umysłowym, w tym – rozwojem wyobraźni, kreatywnego i krytycznego myślenia, a także rozwojem umiejętności społecznych i – co bardzo istotne – wzrostem poczucia przynależności do grupy oraz stopniem integracji grupy, widocznym również z perspektywy nauczyciela. Ułatwia ona w efekcie cały proces dydaktyczny; sprawia, że uczeń chętniej bierze udział w lekcji i pozytywniej postrzega swoje szkolne życie.
Lekcje prowadzone z wykorzystaniem klocków i kart gry były dla uczniów niesamowitą zabawą; wyobraźnia uczniów jest ogromna i doskonale dają sobie radę z czymś nowym, nieznanym. Wychowankowie świetnie zinterpretowali wiele zagadnień lekturowych, uruchamiając swoją wyobraźnię i kreatywność; uczyli się poprzez zabawę. Oceną zajęć był dla mnie komentarz uczniów: „Zawsze mogą być takie lekcje z lektury”.
Zaangażowanie wychowanków stało się dla mnie inspiracją do wykreowania kolejnych lekcji z wykorzystaniem kart i klocków Lego.