|
|
Dzień Kundelka
![]() Zakończenie zbiórki na rzecz schroniska w związku z Dniem Kundelka Dziękujemy całej społeczności szkolnej za okazane serce! Więcej...Klasa 3b obchodziła Dzień Gier Planszowy…
![]() Klasa 3b obchodziła Dzień Gier Planszowych. Każdy uczeń mógł przynieść swoją ulubioną grę, a następnie wszyscy dobrali się w mniejsze grupy i wspólnie grali. Dzieci z zaangażowaniem uczestniczyły w rozgrywkach, które dostarczyły... Więcej...Wyjazd edukacyjny klas VIII do Arboretum…
![]() Uczniowie klas ósmych Publicznej Szkoły Podstawowej nr 2 wzięli udział w wyjeździe edukacyjnym do Arboretum i Ogrodu Dendrologicznego w Wirtach – najstarszego ogrodu tego typu w Europie. Więcej...Gala wręczenia „Talenciaków” w PSP nr 2
![]() W naszej szkole odbyła się uroczysta Gala wręczenia Talenciaków PSP nr 2, zorganizowana w ramach obchodów Dnia Edukacji Narodowej, przypadającego 14 października. Było to wyjątkowe wydarzenie, podczas którego doceniliśmy talenty,... Więcej...Uczniowie klas pierwszych jak prawdziwi …
![]() W czwartek, 9 października, uczniowie klas pierwszych pojechali na swoją pierwszą wyczekiwaną wycieczkę! Celem podróży była Stacja Dobrego Czasu w Tczewie, miejsce, które obiecywało nie tylko edukację, ale i mnóstwo... Więcej...Projekty inspirowany lekturą „Latarnik” …
![]() Klasa 7b przygotowała na lekcje języka polskiego niezwykłe projekty i opisy latarni morskich, inspirowane lekturą „Latarnik” Henryka Sienkiewicza. Uczniowie wykazali się ogromną kreatywnością – ich modele nie tylko zachwycają wyglądem,... Więcej...Warsztaty sensoryczne w Eureka Kids
![]() 2 października 2025 roku uczniowie klasy 3c wzięli udział w ciekawych warsztatach sensorycznych w Eureka Kids. Podczas zajęć dzieci rozwijały zmysły, kreatywność oraz zdolności manualne, biorąc udział w różnorodnych aktywnościach... Więcej...Uczniowie klasy 7a wzięli udział w obrzę…
![]() Klasa 7a przeniosła się na lekcjach języka polskiego w świat romantyzmu! Uczniowie wzięli udział w obrzędzie "Dziadów cz. II". Przebrani za postacie z dramatu wcielili się w role i odczytali... Więcej...IV Szkolny Turniej Rummikub już za nami!
![]() IV Szkolny Turniej Rummikub już za nami! We wtorek 30 września 2025r. rywalizowało ze sobą aż 31 fanów Rummikuba. Kolejny raz przekonaliśmy się, że Rummikub to gra, dlaktórej wiek nie... Więcej...Kreatywne projektowanie - zajęcia z wyko…
![]() Kreatywne projektowanie - zajęcia z wykorzystaniem klocków LEGO w ramach projektu "Pozytywne Wsparcie" przyniosły uczniom klasy 3a ogrom radości i wspaniałej zabawy - na pewno wrócimy do LEGO nie raz. Więcej... |
14 grudnia uczniowie klas III wzięli udział w niezwykłym wydarzeniu. W ramach szkolnej podróży przez kontynenty dotarli do jej kolejnego przystanku – Azji.
„Dzień Azjatycki”, bo pod takim hasłem przeprowadzono zajęcia, był okazją do utrwalenia wiedzy o tradycjach oraz kulturze tego kontynentu.
Rolę przewodniczki pełniła Pani mgr Kornelia Halbe, absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego, która przez rok przebywała w Japonii w ramach finansowanego przez tamtejszy rząd stypendium Monbusho na Uniwersytecie Nagoya. Pracowała, jako wykładowca języka japońskiego w Wyższej Szkole Języków Obcych w Poznaniu oraz jako tłumacz w kilku japońskich firmach.
Dzięki wspólnym warsztatom uczniowie klas trzecich poznali podstawowe informacje na temat Japonii dotyczące narodowych symboli i strojów oraz pogłębili swoją wiedzę o często występujących tam kataklizmach takich jak trzęsienia ziemi, tsunami czy tajfuny. Podczas spotkania dzieci miały okazję przekonać się jak wygląda życie codzienne Japończyków; dowiedzieć się, dlaczego śpią na podłodze oraz jak w Japonii wyglądają poszczególne pory roku. Nieco później przyszła pora na część praktyczną zajęć. Uczniowie próbowali swoich sił w jedzeniu pałeczkami, poznawali język japoński poprzez naukę kilku najpopularniejszych zwrotów, pierwszy raz zetknęli się także z trzema tradycyjnymi japońskimi alfabetami i znakami Kanji. Kolejnym wyzwaniem dla trzecioklasistów była próba odróżnienia języka kraju kwitnącej wiśni od języka chińskiego. Na koniec dzieci mogły dowiedzieć się, czym szkoła, do której uczęszczają ich rówieśnicy z Japonii różni się od tej, w której uczą się oni sami.