• 5
  • 4
  • 2
  • 3
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 8
     
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Egzamin na kartę rowerową

Egzamin na kartę rowerową

17 czerwca 2025 r. uczniowie naszej szkoły pomyślnie zdali egzamin na kartę rowerową. Zanim jednak przystąpili do egzaminu praktycznego, wykazali się wiedzą z zakresu przepisów ruchu drogowego zdając test wiedzy.

Więcej...

Spotkanie z policją

Spotkanie z policją

10 czerwca szkołę odwiedziła asp. szt. Karolina Przybyłowicz. W spotkaniu wzięły udział klasy IIII, IV, V i VIA. Tematem spotkania było szeroko rozumiane bezpieczeństwo, w tym zagrożenia i konsekwencje stosowania...

Więcej...

Drugi semestr pełen naukowych czarów!

Drugi semestr pełen naukowych czarów!

W klasie trzeciej od stycznia znów co miesiąc zamienialiśmy się w małych naukowców. Nowy semestr zaczęliśmy z...  pędem! Nasz balon – nadmuchany własnymi siłami i wypuszczony – pokazał, co to znaczy...

Więcej...

Klasy 4a i 4b na biwaku w Borzechowie

Klasy 4a i 4b na biwaku w Borzechowie

W dniach 5 i 6 czerwca 2025 r. klasy 4a i 4b wzięły udział w biwaku w Borzechowie. Uczniowie zostali podzieleni na dwie drużyny, które rywalizowały ze sobą w licznych...

Więcej...

Klasy I w Zagrodzie Kociewskiej

Klasy I w Zagrodzie Kociewskiej

3 czerwca uczniowie klas I wzięli udział w wycieczce do Zagrody Kociewskiej w Godziszewie. Dzieci miały możliwość obcowania z naturą, karmienia zwierząt gospodarskich, zabawy na świeżym powietrzu.

Więcej...

Dzień Dziecka w Środowiskowym Domu Pomoc…

Dzień Dziecka w Środowiskowym Domu Pomocy Społecznej

Klasy 4a i 4b wzięły udział w uroczystych obchodach Dnia Dziecka w Środowiskowym Domu Pomocy Społecznej w Starogardzie Gdańskim.

Więcej...

Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego ''…

Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego ''WIOSENNY PEJZAŻ NA KOCIEWIU''

Wiosna to pora roku, która inspiruje do twórczości plastycznej. Wszystko staje się kolorowe i pachnące. W tegorocznym wiosennym konkursie plastycznym pt. „WIOSENNY PEJZAŻ NA KOCIEWIU‘’ zorganizowanym przez wychowawców świetlicy wzięło udział...

Więcej...

PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ W RAMACH INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ „BYĆ BLIŻEJ JEZUSA”

 

 PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ W RAMACH INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ „BYĆ BLIŻEJ JEZUSA”

wykorzystanie metod polisensorycznych na katechezie

w pierwszym semestrze roku szkolnego 2021/2022


 
                Podstawowym założeniem powyższej innowacji jest zaangażowanie w proces nauczania religii wszystkich zmysłów oraz dostarczenie pozytywnych emocji wywołanych ciekawymi, różnorodnymi bodźcami. Wspomaga to gromadzenie i przetwarzanie informacji w pamięci, co z kolei umożliwia dzieciom lepsze zrozumienie i zapamiętanie treści podawanych na katechezie. Dzięki polisensorycznym metodom nauczania można dotrzeć do uczniów, którzy lepiej reagują na smak, zapach czy dotyk. Pozwala to zwiększać ogólne zaangażowanie w zajęcia oraz przenosi się na wzrost efektywności nauczania.

             Uczestnikami Innowacji są dzieci z klasy 2b, które uczęszczają na religię.

 

            Podczas zajęć realizowano główne cele:

  • Stwarzanie sprzyjających warunków do zdobywania wiedzy.
  • Dostarczanie uczniom wiedzy potrzebnej do rozumienia podstawowych pojęć katechetycznych.
  • Nabywanie przez dzieci umiejętności analizy rzeczywistości.
  • Ukazywanie na przykładach właściwych postaw i modeli postępowania w określonych sytuacjach.
  • Promowanie postaw moralnie dobrych, etycznych.
  • Identyfikowanie się z poznanymi wartościami, uznawanie je za własne.

 

           

            W trakcie trwania Innowacji uczniowie zapoznali się z:

  • ze znakiem krzyża, który jest wyrazem miłości Boga do ludzi. Nauczyli się piosenki „W Imię Ojca i Syna i Ducha Świętego...”. Wykonywali krzyż z różnych materiałów;
  • modlitwą różańcową, poznali poszczególne części różańca oraz stworzyli własne różańce z różnych materiałów;
  • podstawowymi faktami i wybranymi wydarzeniami z życia Jana Pawła II, śpiewali gesto-piosenki nt. wydarzeń z życia Papieża oraz wykonali puzzle z jego wizerunkiem;
  • życiorysami wybranych świętych, a z tekturowych rolek i wycinanek wykonali postacie świętych. Brali udział w zabawie taneczno- ruchowej do utworów o świętości, wykonywali gesty nawiązujące do świętości. Uczniowie poprzez pantomimę – wskazywali cechy charakterystyczne dla danego świętego: jazda na nartach, wspinaczka po górach, troska i opieka nad chorymi, dzielenie się chlebem, itp.;
  • wydarzeniami towarzyszącymi narodzeniu Pana Jezusa oraz tradycjami i zwyczajami bożonarodzeniowymi, śpiewali kolędy, wykonywali szopki oraz ozdoby bożonarodzeniowe, brali udział w grach i quizach;
  • symbolami adwentowymi: wieńcem adwentowym, roratką, lampionem. Strali się dobrze wykorzystać czas oczekiwania. Własnoręcznie wykonali lampiony adwentowe oraz roratki;
  • dziadkami Pana Jezusa – świętymi Anną i Joachimem. Dzieci kształtowały w sobie empatię, szacunek, chęć niesienia pomocy, zwłaszcza ludziom starszym. Wykonały upominek dla swoich dziadków – kubeczek z własnoręcznie wypieczonymi i ozdobionymi ciasteczkami.

               

                Dzieci chętnie uczestniczyły w zajęciach, biorąc w nich aktywny udział. Wykazywały się twórczą postawą, dociekliwością oraz wytrwałością w pracy.

 

                                                                                                          Autorka Innowacji

                                                                                                          Karolina Krzemińska

Orange Colour Red Colour Blue Colour Green Colour