• 5
  • 4
  • 2
  • 3
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 8
     
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Pasowanie na ucznia klas 1

Pasowanie na ucznia klas 1

W piątek 18 października szczególne święto mieli uczniowie klas pierwszych, którzy uroczyście zostali pasowani na uczniów naszej szkoły. Gratulujemy naszym pierwszoklasistom i życzymy radosnej nauki i wielu sukcesów.

Więcej...

Wycieczka do Orłowa

Wycieczka do Orłowa

16 października uczniowie klas 7 wybrali się na lekcje geografii w terenie. Tym razem wybraliśmy się do Gdyni Orłowa.

Więcej...

W klasach: 6a, 5b i 5c odbyła się żywa l…

W klasach: 6a, 5b i 5c odbyła się żywa lekcja języka polskiego

Żywa lekcja języka polskiego w klasie 6a w ramach omawiania lektury "Hobbit". Uczniowie przebrali się za popularne postacie z książki: hobbity, elfy, krasnoludy, gobliny, trolle, Beorna, Golluma. Zaprezentowali także scenki...

Więcej...

Z dumą informujemy, że wybrani nauczycie…

Z dumą informujemy, że wybrani nauczyciele naszej szkoły otrzymali odznaczenia państwowe

Prestiżowe odznaczenie państwowe, przyznawane jest osobom, które swoją wieloletnią pracą, oddaniem i profesjonalizmem wniosły znaczący wkład w rozwój polskiej edukacji.

Więcej...

Noc Bibliotek

Noc Bibliotek

11 października miała miejsce Noc Bibliotek. Nasi uczniowie z tej okazji odwiedzili Miejską Bibliotekę Publiczną im. Ks. Bernarda Sychty w Starogardzie Gdańskim. Biblioteka na ten czas zapewniła odwiedzającym wiele różnych...

Więcej...

Uroczysty apel z okazji Dnia Edukacji Na…

Uroczysty apel z okazji Dnia Edukacji Narodowej

11 października odbył się w naszej szkole uroczysty apel z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Uczniowie z klasy 7a przedstawili w krótkiej inscenizacji szkołę przyszłości. Podczas uroczystości zostali też nagrodzeni nauczyciele...

Więcej...

Pierwsza pomoc w klasie 6a

Pierwsza pomoc w klasie 6a

W klasie 6a odbyły się warsztaty z zakresu udzielania pierwszej pomocy przedmedycznej. Na wstępie przeprowadzono krótką pogadankę na temat udzielania pierwszej pomocy.

Więcej...

Gra terenowa "Nie dam się dysleksji…

Gra terenowa "Nie dam się dysleksji"

10 października uczennice kl.5b Anna i Nikola aktywnie reprezentowały naszą szkołę w Grze terenowej "Nie dam się dysleksji". Wyruszyły w trasę ulicami Starogardu Gd. by zmierzyć się w ciekawy sposób z...

Więcej...

Europejski Dzień Języków Obcych

Europejski Dzień Języków Obcych

Europejski Dzień Języków Obcych obchodziliśmy w poniedziałek 07 października. Głównym założeniem tego dnia jest promowanie wśród uczniów różnorodności kulturowej i językowej Europy jako bogactwa, które należy ciągle rozwijać i pielęgnować.

Więcej...

„Honuś” w klasie 4a

„Honuś” w klasie 4a

W czwartek, 26 września klasę 4 a podczas lekcji odwiedził „Honuś” z animatorkami, które przeprowadziły zabawy zręcznościowe i kalambury. To był fajnie spędzony czas.

Więcej...

Bezpieczeństwo

Akcja „Moc Bazera czyni bohatera”

      Nasza Szkoła przystąpiła do akcji „Moc Bazera czyni bohatera”. Jest to kampania społeczno-edukacyjna mająca na celu przeciwdziałanie przemocy wśród dzieci w wieku szkolnym. Akcja rozpoczęła się w kwietniu 2013 roku i potrwa do grudnia 2013 roku, a swym zasięgiem obejmuje Trójmiasto i okolice.

Więcej informacji na temat naszego udziału w akcji „Moc Bazera czyni bohatera”.


O BEZPIECZEŃSTWO DBAMY ZAWSZE

Prezentacja zasad bezpieczeństwa (Prezentacja MS PowerPoint)
Quiz (plik MS Word)

 

KONKURS BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ

    Nasza szkoła w okresie od 10 października 2012r. do 31 marca 2013r. wykonywała zadania przewidziane regulaminem konkursu Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń.
    Konkurs zorganizowała redakcja miesięcznika Perspektywy Europejskie, Fundacja Państwo Obywatelskie oraz Komitet Honorowy.

 

Regulamin II Ogólnopolskiego Konkursu dla szkół wszystkich rodzajów i stopni, pod nazwą BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ. (plik pdf)


Link do projektu Bezpieczna Szkoła:  www.bezpieczna-szkola.com


Zbiorcza informacja o wykonaniu zadań konkursowych. (plik pdf)

 

Zadanie 1
Przeprowadzenie, we wszystkich klasach szkoły, debaty uczniowskiej nt. Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel z testem sprawdzającym dla uczniów wg układu opracowanego przez szkołę. Ocena jury na podstawie testów, po 3 z każdej klasy, przesłanych do jury konkursu pocztą elektroniczną. (plik pdf)

Zadanie 2
Przeprowadzenie szkolnego konkursu nt. Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel-uczeń, dziecko-rodzina, koledzy w miejscu zamieszkania, osiedlu, miejscowości). Zasady konkursu, z dostosowaniem do grup wiekowych, opracowują szkoły uczestniczące w konkursie. Ocena na podstawie 10 najciekawszych prac wg wyboru szkoły, przesłanych przez szkoły do jury konkursu. (plik pdf)

Zadanie 3
Przeprowadzenie spotkań uczniów z przedstawicielami Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego, organizacji społecznych etc. nt. Bezpieczne zachowanie w szkole, domu, na ulicy; zagrożenia, udzielania pomocy, obrona konieczna itp. Ocena na podstawie opisu wykonanych przedsięwzięć, sporządzonego przez szkołę i przesłanego do jury pocztą elektroniczną. (plik pdf)

Zadanie 4
Przeprowadzenie pogadanek we wszystkich klasach na temat: Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej, a zwyczaje szkolne. Zalecane podjęcie tematu relacji „chłopcy-dziewczęta” – język, kultura osobista etc. „Czy uczniowie klną i dlaczego …” Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury pocztą elektroniczną. (plik pdf)

Zadanie 5
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów na temat Tytoń, narkotyki, dopalacze – jak się przed tym bronić? Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę. (plik pdf)

Zadanie 6
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów nt. Kibole, blokersi, grupy podwórkowe – co robić, jeśli rozpoznajesz zagrożenie, jak się bronić przed wciśnięciem do „paczki”. Wskazany udział specjalisty ds.. prewencji z Policji, pedagoga-specjalisty z zakresu resocjalizacji. Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę. (plik pdf)

Zadanie 7
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność. Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę. (plik pdf)

Zadanie 8
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem Nie jesteś sam. Jak monitorować sytuację osób z otoczenia szkolnego lub środowiskowego, które znalazły się w biedzie, chorobie, stanie sieroctwa społecznego lub „eurosieroctwa”, gdzie szukać pomocy? Wskazany udział przedstawicieli ośrodków pomocy społecznej i pomocy rodzinie, zawodowych kuratorów sądowych. (plik pdf)

Zadanie 9
Przeprowadzenie konwersatoriów na temat: Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia …. Prezentacja może obejmować podstawowe reguły prawa cywilnego i karnego – w konwencji odpowiedniej dla grup wiekowych, a także tematykę przestępczości nieletnich i wykonywania kar orzeczonych przez sądy dla nieletnich oraz sądy powszechne. (plik pdf)

Zadanie 10
Wykonanie dowolnego zadania wg tematyki wybranej przez uczestniczącą w konkursie szkołę, dotyczącego kwestii bezpiecznej szkoły lub bezpieczeństwa uczniów. (plik pdf)

Orange Colour Red Colour Blue Colour Green Colour