• 4
  • 2
  • 3
  • 1
  • 6
  • 5
     
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Sprawozdanie z Międzynarodowego Konkursu…

Sprawozdanie z Międzynarodowego Konkursu "Kangur Matematyczny"

       Dnia 17 marca 2022 roku w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 w Starogardzie Gdańskim odbył się Międzynarodowy Konkurs „Kangur Matematyczny”. Głównym organizatorem konkursu matematycznego „Kangur" w Polsce jest...

Więcej...

Warsztaty czytelnicze „Książka moim przy…

Warsztaty czytelnicze „Książka moim przyjacielem”

     W dniach 7 i 8 czerwca 2022 roku uczniowie klas pierwszych uczestniczyli w warsztatach czytelniczych w Miejskiej Bibliotece Publicznej w ramach projektu „Książka moim przyjacielem”. Dzieci poznały wszystkie...

Więcej...

XXI Konkurs Recytatorski Poezji Marii Ko…

XXI Konkurs Recytatorski Poezji Marii Konopnickiej

     31 maja nasi uczniowie brali udział w XXI Konkursie Recytatorskim Poezji Marii Konopnickiej w Nowej Cerkwii. Dwoje uczniów otrzymało nagrody: Dawid Szwarc z kl. 1 a zajął 2...

Więcej...

Podsumowanie działań związanych z patron…

Podsumowanie działań związanych z patronem szkoły – „Majówka z Konopnicką”

     Dnia 27 maja 2022r. w Publicznej Szkole Podstawowej nr 2 odbyło się podsumowanie działań związanych z patronem szkoły – „Majówka z Konopnicką”.

Więcej...

Szkolny Konkurs Wiedzy o Niemczech

Szkolny Konkurs Wiedzy o Niemczech

     Dnia 16 maja w naszej szkole odbył się po raz pierwszy Szkolny Konkurs Wiedzy o Niemczech. Uczniowie klas 7 i 8 musieli wykazać się znajomością geografii, kultury i...

Więcej...

Lekcja pro-live

Lekcja pro-live

     12 maja w naszej szkole gościła pani Marta Wielgosz z Fundacji Małych Stópek, która przeprowadziła zajęcia pro-life w klasie VII c.

Więcej...

Klasa II A na wycieczce do Komendy Powia…

Klasa II A na wycieczce do Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Starogardzie Gdańskim

     W dniu 5 maja uczniowie klasy II A uczestniczyli w wycieczce do Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Starogardzie Gdańskim.     Głównym celem wycieczki było zapoznanie uczniów z...

Więcej...

Akademia z okazji święta Konstytucji

Akademia z okazji święta Konstytucji

     W naszej szkole w dniu 5 maja 2022 r. odbył się apel z okazji święta Konstytucji 3 Maja na auli szkolnej. Obchody uroczystości rozpoczęły się od występu klasy...

Więcej...

Obejrzeliśmy spektakl "Nasz Mikołaj…

Obejrzeliśmy spektakl "Nasz Mikołajek, czyli rzecz o dobrym wychowaniu"

     29 kwietnia uczniowie naszej szkoły mieli okazję obejrzeć spektakl "Nasz Mikołajek, czyli rzecz o dobrym wychowaniu", który został przedstawiony w kinie "Sokół" przez Narodowy Teatr Edukacji z Wrocławia.

Więcej...

Bezpieczeństwo

Akcja „Moc Bazera czyni bohatera”

      Nasza Szkoła przystąpiła do akcji „Moc Bazera czyni bohatera”. Jest to kampania społeczno-edukacyjna mająca na celu przeciwdziałanie przemocy wśród dzieci w wieku szkolnym. Akcja rozpoczęła się w kwietniu 2013 roku i potrwa do grudnia 2013 roku, a swym zasięgiem obejmuje Trójmiasto i okolice.

Więcej informacji na temat naszego udziału w akcji „Moc Bazera czyni bohatera”.


O BEZPIECZEŃSTWO DBAMY ZAWSZE

Prezentacja zasad bezpieczeństwa (Prezentacja MS PowerPoint)
Quiz (plik MS Word)

 

KONKURS BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ

    Nasza szkoła w okresie od 10 października 2012r. do 31 marca 2013r. wykonywała zadania przewidziane regulaminem konkursu Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń.
    Konkurs zorganizowała redakcja miesięcznika Perspektywy Europejskie, Fundacja Państwo Obywatelskie oraz Komitet Honorowy.

 

Regulamin II Ogólnopolskiego Konkursu dla szkół wszystkich rodzajów i stopni, pod nazwą BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ. (plik pdf)


Link do projektu Bezpieczna Szkoła:  www.bezpieczna-szkola.com


Zbiorcza informacja o wykonaniu zadań konkursowych. (plik pdf)

 

Zadanie 1
Przeprowadzenie, we wszystkich klasach szkoły, debaty uczniowskiej nt. Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel z testem sprawdzającym dla uczniów wg układu opracowanego przez szkołę. Ocena jury na podstawie testów, po 3 z każdej klasy, przesłanych do jury konkursu pocztą elektroniczną. (plik pdf)

Zadanie 2
Przeprowadzenie szkolnego konkursu nt. Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel-uczeń, dziecko-rodzina, koledzy w miejscu zamieszkania, osiedlu, miejscowości). Zasady konkursu, z dostosowaniem do grup wiekowych, opracowują szkoły uczestniczące w konkursie. Ocena na podstawie 10 najciekawszych prac wg wyboru szkoły, przesłanych przez szkoły do jury konkursu. (plik pdf)

Zadanie 3
Przeprowadzenie spotkań uczniów z przedstawicielami Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego, organizacji społecznych etc. nt. Bezpieczne zachowanie w szkole, domu, na ulicy; zagrożenia, udzielania pomocy, obrona konieczna itp. Ocena na podstawie opisu wykonanych przedsięwzięć, sporządzonego przez szkołę i przesłanego do jury pocztą elektroniczną. (plik pdf)

Zadanie 4
Przeprowadzenie pogadanek we wszystkich klasach na temat: Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej, a zwyczaje szkolne. Zalecane podjęcie tematu relacji „chłopcy-dziewczęta” – język, kultura osobista etc. „Czy uczniowie klną i dlaczego …” Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury pocztą elektroniczną. (plik pdf)

Zadanie 5
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów na temat Tytoń, narkotyki, dopalacze – jak się przed tym bronić? Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę. (plik pdf)

Zadanie 6
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów nt. Kibole, blokersi, grupy podwórkowe – co robić, jeśli rozpoznajesz zagrożenie, jak się bronić przed wciśnięciem do „paczki”. Wskazany udział specjalisty ds.. prewencji z Policji, pedagoga-specjalisty z zakresu resocjalizacji. Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę. (plik pdf)

Zadanie 7
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność. Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę. (plik pdf)

Zadanie 8
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem Nie jesteś sam. Jak monitorować sytuację osób z otoczenia szkolnego lub środowiskowego, które znalazły się w biedzie, chorobie, stanie sieroctwa społecznego lub „eurosieroctwa”, gdzie szukać pomocy? Wskazany udział przedstawicieli ośrodków pomocy społecznej i pomocy rodzinie, zawodowych kuratorów sądowych. (plik pdf)

Zadanie 9
Przeprowadzenie konwersatoriów na temat: Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia …. Prezentacja może obejmować podstawowe reguły prawa cywilnego i karnego – w konwencji odpowiedniej dla grup wiekowych, a także tematykę przestępczości nieletnich i wykonywania kar orzeczonych przez sądy dla nieletnich oraz sądy powszechne. (plik pdf)

Zadanie 10
Wykonanie dowolnego zadania wg tematyki wybranej przez uczestniczącą w konkursie szkołę, dotyczącego kwestii bezpiecznej szkoły lub bezpieczeństwa uczniów. (plik pdf)

Orange Colour Red Colour Blue Colour Green Colour