|
Piknik integracyjny klas pierwszych
![]() 21 września klasy pierwsze spędzały dzień na pikniku integracyjnym. Były tańce, zabawy i piknik. Nad programem czuwał animator Esta Fiesta. Więcej...Próbna ewakuacja
![]() 19 września o godzinie 10.15 odbyła się próbna ewakuacja szkoły. Prawidłowy przebieg ewakuacji obserwowali strażacy z Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Starogardzie Gdańskim. Więcej...Klasa 3a na wycieczce w Muzeum Ziemi Koc…
![]() 18 września w ramach tematu poznania swojego miasta i regionu odwiedziła Muzeum Ziemi Kociewskiej. Więcej...Międzynarodowy Dzień Kropki
![]() Międzynarodowy Dzień Kropki (International Dot Day) obchodzony jest 15 września. Choć często w tym dniu skupiamy się na kolorowych strojach w kropki, nie o strój tego dnia chodzi. Więcej...Klasy 8a i 8b na wyjeździe integracyjnym…
![]() W dniu 15 września 2023 roku klasy 8a i 8b wzięły udział w wyjeździe integracyjnym do Owidza. Uczniowie zwiedzili grodzisko pod opieką przewodnika i wysłuchali opowieści na temat obyczajów dawnych... Więcej...Akcja "Sprzątanie Świata - Polska 2…
![]() 15 września nasza szkoła wzięła udział w 30-tej edycji akcji "Sprzątanie Świata - Polska 2023". Tym razem akcji przyświecało hasło: "Sprzątanie świata łączy ludzi". Więcej... |
Akcja „Moc Bazera czyni bohatera”
Nasza Szkoła przystąpiła do akcji „Moc Bazera czyni bohatera”. Jest to kampania społeczno-edukacyjna mająca na celu przeciwdziałanie przemocy wśród dzieci w wieku szkolnym. Akcja rozpoczęła się w kwietniu 2013 roku i potrwa do grudnia 2013 roku, a swym zasięgiem obejmuje Trójmiasto i okolice.
Więcej informacji na temat naszego udziału w akcji „Moc Bazera czyni bohatera”.
O BEZPIECZEŃSTWO DBAMY ZAWSZE
Prezentacja zasad bezpieczeństwa (Prezentacja MS PowerPoint)
Quiz (plik MS Word)
KONKURS BEZPIECZNA SZKOŁA - BEZPIECZNY UCZEŃ
Nasza szkoła w okresie od 10 października 2012r. do 31 marca 2013r. wykonywała zadania przewidziane regulaminem konkursu Bezpieczna Szkoła – Bezpieczny Uczeń.
Konkurs zorganizowała redakcja miesięcznika Perspektywy Europejskie, Fundacja Państwo Obywatelskie oraz Komitet Honorowy.
Link do projektu Bezpieczna Szkoła: www.bezpieczna-szkola.com
Zbiorcza informacja o wykonaniu zadań konkursowych. (plik pdf)
Zadanie 1
Przeprowadzenie, we wszystkich klasach szkoły, debaty uczniowskiej nt. Państwo, prawo, społeczeństwo, obywatel z testem sprawdzającym dla uczniów wg układu opracowanego przez szkołę. Ocena jury na podstawie testów, po 3 z każdej klasy, przesłanych do jury konkursu pocztą elektroniczną. (plik pdf)
Zadanie 2
Przeprowadzenie szkolnego konkursu nt. Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje między ludźmi (nauczyciel-uczeń, dziecko-rodzina, koledzy w miejscu zamieszkania, osiedlu, miejscowości). Zasady konkursu, z dostosowaniem do grup wiekowych, opracowują szkoły uczestniczące w konkursie. Ocena na podstawie 10 najciekawszych prac wg wyboru szkoły, przesłanych przez szkoły do jury konkursu. (plik pdf)
Zadanie 3
Przeprowadzenie spotkań uczniów z przedstawicielami Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego, organizacji społecznych etc. nt. Bezpieczne zachowanie w szkole, domu, na ulicy; zagrożenia, udzielania pomocy, obrona konieczna itp. Ocena na podstawie opisu wykonanych przedsięwzięć, sporządzonego przez szkołę i przesłanego do jury pocztą elektroniczną. (plik pdf)
Zadanie 4
Przeprowadzenie pogadanek we wszystkich klasach na temat: Prawna ochrona dóbr osobistych człowieka, w tym nietykalności cielesnej, a zwyczaje szkolne. Zalecane podjęcie tematu relacji „chłopcy-dziewczęta” – język, kultura osobista etc. „Czy uczniowie klną i dlaczego …” Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury pocztą elektroniczną. (plik pdf)
Zadanie 5
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów na temat Tytoń, narkotyki, dopalacze – jak się przed tym bronić? Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę. (plik pdf)
Zadanie 6
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów nt. Kibole, blokersi, grupy podwórkowe – co robić, jeśli rozpoznajesz zagrożenie, jak się bronić przed wciśnięciem do „paczki”. Wskazany udział specjalisty ds.. prewencji z Policji, pedagoga-specjalisty z zakresu resocjalizacji. Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę. (plik pdf)
Zadanie 7
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność. Ocena na podstawie informacji przesłanej do jury przez szkołę. (plik pdf)
Zadanie 8
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem Nie jesteś sam. Jak monitorować sytuację osób z otoczenia szkolnego lub środowiskowego, które znalazły się w biedzie, chorobie, stanie sieroctwa społecznego lub „eurosieroctwa”, gdzie szukać pomocy? Wskazany udział przedstawicieli ośrodków pomocy społecznej i pomocy rodzinie, zawodowych kuratorów sądowych. (plik pdf)
Zadanie 9
Przeprowadzenie konwersatoriów na temat: Przestrzeganie prawa to obowiązek każdego, także ucznia …. Prezentacja może obejmować podstawowe reguły prawa cywilnego i karnego – w konwencji odpowiedniej dla grup wiekowych, a także tematykę przestępczości nieletnich i wykonywania kar orzeczonych przez sądy dla nieletnich oraz sądy powszechne. (plik pdf)
Zadanie 10
Wykonanie dowolnego zadania wg tematyki wybranej przez uczestniczącą w konkursie szkołę, dotyczącego kwestii bezpiecznej szkoły lub bezpieczeństwa uczniów. (plik pdf)