|
Egzamin na kartę rowerową
![]() 17 czerwca 2025 r. uczniowie naszej szkoły pomyślnie zdali egzamin na kartę rowerową. Zanim jednak przystąpili do egzaminu praktycznego, wykazali się wiedzą z zakresu przepisów ruchu drogowego zdając test wiedzy. Więcej...Spotkanie z policją
![]() 10 czerwca szkołę odwiedziła asp. szt. Karolina Przybyłowicz. W spotkaniu wzięły udział klasy IIII, IV, V i VIA. Tematem spotkania było szeroko rozumiane bezpieczeństwo, w tym zagrożenia i konsekwencje stosowania... Więcej...Drugi semestr pełen naukowych czarów!
![]() W klasie trzeciej od stycznia znów co miesiąc zamienialiśmy się w małych naukowców. Nowy semestr zaczęliśmy z... pędem! Nasz balon – nadmuchany własnymi siłami i wypuszczony – pokazał, co to znaczy... Więcej...Klasy 4a i 4b na biwaku w Borzechowie
![]() W dniach 5 i 6 czerwca 2025 r. klasy 4a i 4b wzięły udział w biwaku w Borzechowie. Uczniowie zostali podzieleni na dwie drużyny, które rywalizowały ze sobą w licznych... Więcej...Klasy I w Zagrodzie Kociewskiej
![]() 3 czerwca uczniowie klas I wzięli udział w wycieczce do Zagrody Kociewskiej w Godziszewie. Dzieci miały możliwość obcowania z naturą, karmienia zwierząt gospodarskich, zabawy na świeżym powietrzu. Więcej...Dzień Dziecka w Środowiskowym Domu Pomoc…
![]() Klasy 4a i 4b wzięły udział w uroczystych obchodach Dnia Dziecka w Środowiskowym Domu Pomocy Społecznej w Starogardzie Gdańskim. Więcej...Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego ''…
![]() Wiosna to pora roku, która inspiruje do twórczości plastycznej. Wszystko staje się kolorowe i pachnące. W tegorocznym wiosennym konkursie plastycznym pt. „WIOSENNY PEJZAŻ NA KOCIEWIU‘’ zorganizowanym przez wychowawców świetlicy wzięło udział... Więcej... |
Matematyka jest kluczem do przetrwania we współczesnym świecie. Używamy jej na co dzień. Podstawy matematyki muszą poznać wszyscy, nie tylko młodzi miłośnicy liczb i łamigłówek. Warto więc zawczasu zadbać o to, by dzieci zrozumiały prawa matematyki, polubiły ją i zaczęły samodzielnie kombinować, jak rozwiązać zadanie, a nie jedynie uczyć się schematów.
Matematyka to nauka wymagająca intensywnej pracy umysłowej i wielu dzieciom przysparza niemało trudności. Sekretem udanej edukacji jest sprawienie, aby dzieci nie myślały, że się uczą. Genialnym sposobem są różnego rodzaju zabawy i gry, pomagające maluchom w lepszym rozumieniu zagadnień. Każdy rodzaj zabawy rozwija umiejętności konieczne dla odniesienia sukcesu szkolnego, np. tworzenie budowli z klocków kształtuje zdolności do rozwiązywania problemów, myślenie przyczynowo-skutkowe, spostrzeganie i orientację w przestrzeni. Jeżeli dodatkowo angażują się w nią inne osoby, rozwijana jest umiejętność prowadzenia rozmowy, wytrzymania określonego poziomu frustracji (oczekiwanie na swoją kolej) oraz rozwiązywania sytuacji spornych (która z kolei wymaga zdolności do negocjacji, wyrażania własnej opinii, czy oceny, kiedy należy ustąpić, a kiedy bronić swojego zdania).
Taka idea przyświeca zajęciom wyrównawczym w zakresie kształtowania kompetencji kluczowych z matematyki.